VI Sesja Rady Miejskiej odbyła się 5 września 2024 roku, zwołana na wniosek burmistrza Barlinka. Obrady rozpoczęły się od powitania obecnych radnych, burmistrza, skarbnika, dyrektorów oraz mieszkańców Barlinka. Na podstawie listy obecności stwierdzono, że w sesji uczestniczy 13 radnych, co pozwoliło na podejmowanie prawomocnych uchwał. Sekretarzem obrad został wyznaczony radny Jacek Poleszczuk.
Po otwarciu sesji burmistrz przedstawiła wniosek o zwołanie nadzwyczajnej sesji oraz uzasadnienie do projektu uchwały zmieniającej wysokość opłaty za pobyt dziecka w żłobku miejskim w Barlinku.
Porządek obrad obejmował:
Przewodniczący Komisji Oświaty Kultury, Zdrowia i Praworządności, radny Sylwester Łuczak, zadał pytania dotyczące nowej opłaty. Zwrócił uwagę na to, że gmina Barlinek wspiera rodziców, oferując żłobek, a opłata za pobyt dziecka składa się z dwóch elementów: opłaty stałej oraz opłaty za wyżywienie. Radny zapytał, jak nowa uchwała wpłynie na koszty dla rodziców, zwłaszcza przy możliwości skorzystania z programu "Aktywny rodzic".
Na pytania radnego odpowiedział Zdzisław Kik z referatu oświaty, który wyjaśnił, że rodzice nie będą musieli ponosić żadnych kosztów, ponieważ nowa opłata 1500 zł będzie w całości refundowana przez państwo. Dodał, że w przypadku nieobecności dziecka w żłobku przez cały miesiąc, rodzice mogą skorzystać z innego świadczenia. Radny Cezary Krzyżanowski pytał o planowane wydatki związane z remontami i dofinansowaniem żłobka, na co burmistrz odpowiedziała, że potrzeby są znaczne, a decyzje w tej sprawie będą podejmowane w miarę dostępności funduszy.
Po dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały. Uchwała zmieniająca wysokość opłaty za pobyt dziecka w żłobku została przyjęta jednomyślnie, przy 14 głosach za.
W tym punkcie radny przedstawił pismo dotyczące 40. rocznicy męczeńskiej śmierci błogosławionego księdza Jerzego Popiełuszki. Zwrócił uwagę na znaczenie tej postaci w historii Polski oraz na inicjatywę barlineckich organizacji związkowych, które planują upamiętnienie księdza przez fundację relikwii. Radni zostali zaproszeni do wsparcia tej inicjatywy finansowo.
Po omówieniu wszystkich punktów porządku obrad, przewodniczący ogłosił zakończenie sesji. Podziękował wszystkim za aktywny udział i zaangażowanie w omawiane tematy.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.